fredag 8 november 2013

En skrikig fredag hos oss

IMG_1171

Barnen tittar film och smaskar på kex och frukt, fem minuters lugn och ro på Nomzilla!

Jag har nog oroat mig i onödan angående viktminskningen. Väger mig varje morgon och idag stod den på –1,5 kilo. Kändes såå bra. Den där halvmilen igår gjorde verkligen susen! Har lite kvar att beta av tills på måndag men kommer nog fixa det.

Har knappt hunnit träffa min gubbe idag. Han sov länge efter sitt nattpass och när han vaknat gav jag mig ut på en promenad för att vila hjärnan. Sen gav han sig iväg till jobbet på övertid och kommer inte hem förrän i morgon bitti. Rena semestern för honom, här hemma blir man ju nästan idiot. Nomi har varit hemsk de senaste dagarna (och nätterna.) Förkyld och förbannad och knappt någonting duger. Bara skrik, skrik, skrik. De enda gångerna hon har varit någorlunda tyst och snäll har väl varit när hon fått något att äta. Ja, jävlar alltså. Hennes humörsvägningar gör mig rädd inför hennes tonår. Mitt huvud. Mitt tålamod.

Nomzilla sover nu gott i alla fall och jag hoppas hon kommer göra det hela natten. Fick i henne alvedon och lyckades även suga ut allt snor (kan höra sambon hulka här…) innan läggdags så kanske får jag en skrikfri natt. Åh, vad härligt det hade varit.

Liam har klättrat upp i sin säng med film och godisskål och har sitt egna lilla fredagsmys. Jag har slängt mig i soffan och ska sätta på en film jag också, sen påbörja andra säsongen av Sons of Anarchy!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bravo,tjejen ...-1,5 inte illa :)
/Kram Annmi

Sara - Ensamstående mamma sa...

Hoppas lilla Nomi blir bättre snart, kanske är någon sjuka eller tand på ingång som gör hennes humör mindre roligt? :/

Susanna i Oslo - mamma till Melwin sa...

Så fint ni har det i vardagsrummet och lyllo er som bor i hus! Jag drömmer att få flytta till ett hus i "svensk standard" dvs bra planlösningar och en lagom stor trädgård men det är inte så här i Norge typ. Sen är det så förbaskat dyrt här!

Duktig du med viktnedgången inför operationen. Vad är det för operation om man får fråga? Jag har själv gått ner mer 25 kg sen jag födde min son för 4 1/2 månad sen så är rätt stolt faktiskt. Men har lite kvar innan jag är nöjd.

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam