måndag 13 maj 2013

Vår måndag

IMG_2216

Nomi äter leverpastejsmörgås och äppelbitar – mums!

Denna måndag har sambon gått över från nattskift till tvåskift, så eftermiddagarna har jag och barnen för oss själva denna veckan. Vi har faktiskt inte gjort för många knop. Morfar har varit på besök och spelat yatzy, barnen har busat och rusat, vi har handlat, ätit middag och jag har dammsugit och moppat (brödsmulor och kräkränder på hela golvet efter en viss dam). Barnen fick sig ett långt och välbehövligt bad nu på kvällskvisten. Strax efter somnade Nomi och en stund senare läste Liam och jag saga (Alfons Åberg, som just nu är hans stora idol) och därefter gick även han och la sig.

Sen de små somnade har jag suttit med designuppdrag upp till öronen, skrattat åt Ola-Conny och Morgan (skämskudden nära till hands), duschat och inväntat sambon som nu äntligen kommit hem från jobbet.

3 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Brödsmulor, kräkspår och även dregelspår har vi gott om här också... Man hinner knappt städa färdigt innan det är dags igen :)

Anonym sa...

Så söt hon är lilla Nomi...
Oj,det låter lite jobbigt med desgnuppdrag upp över öronen hoppas det inte blev för mycket!
Ja,Ola-Conny & Morgan är för "sköna" hihi
Ha en fin Tisdag/Kram Annmi

Cissi - mamma och nybliven husägare sa...

Låter som en skön måndag ;)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam