lördag 17 oktober 2009

» mysig kväll

Jag har tänt varenda värmeljus i huset och även mina tre lyktor på trappen. Mysvarning rejält denna mörka lördagskväll!

Simon kom hem från jobbet vid sju-tiden och hann träffa Liam lite innan det var dags för gröt, tandborstning och nanedags. Han har varit så go idag. Vi har busat och krälat omkring på golven och haft det riktigt mysigt. Att riva ut allt innehåll ur korgarna under vardagsrumsbordet tycker han är riktigt skoj! Finns ju så himla mycket att upptäcka i de där korgarna – spelkort, hundleksaker och tidningar. Jag spenderar nog en timme varje dag åt att plocka tillbaka allt han har rivit ut, men det gör jag så gärna så.
Han var nakenfis en stund idag också och satt framför tv:n och såg söt ut. Tack och lov så satt han inte på mattan för rätt var det var så kom det en stråle och hela han satt och sprattlade i en liten pöl. Så kan det gå när inte blöjan är på! När jag ställde honom upp och skulle torka av honom på rumpenstumpen och benen så hittade jag ett spelkort mellan skinkorna. Gissa om det så kul ut? Det är min charmknutte det!

Nu har Simon kommit tillbaka från promenaden med Diesel. Så nu ska jag slänga mig i soffan och fortsätta ha det mysigt!

Jo, förresten, ett stort grattis till svärmor som fyller 61 år idag! Imorgon kommer vi till Nybro på kalajs!

IMG_5368IMG_5373IMG_5378IMG_5385IMG_5394IMG_5404

1 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Ny tävling hos Tant:

http://uj76.blogspot.com/2009/10/tant-lottar-ut-tuffa-rockefella-ting.html

Kika gärna in o delta i den oxå..o ha en riktigt überskön söndag!

Kram

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam