fredag 4 januari 2013

Kattpiss, fontänkräk och en stor portion otur

IMG_0697
En nyduschad, pigg och glasstokig maginfluensakille!

Herregud, vilken förmiddag.

Min mamma och bror undrade igår om jag skulle vilja följa med till Nybro idag. Gå lite i affärer, fika och så. Det ville jag såklart och tänkte även att Liam kunde följa med, han behöver hitta på något kul. Och så passade det ju så himla bra också då vi behövde åka en sväng till veterinären.

Vi har ju haft “lite” problem med katten, hon har sedan dag ett kissat inne. Dagligen. Underbar lite solskenshistoria som jag kommer ta vid ett annat tillfälle. Men i alla fall så skulle vi idag ta ett urintest här hemma under morgonen som sedan skulle lämnats hos veterinären i Nybro för att se om kisseriet beror på en urinvägsinfektion. Kattlådan skulle rengöras grundligt och torkas ur, sedan skulle konstiga kulor hällas i lådan. Vi var förberedda på att vi skulle få tvinga katten att pissa i de konstiga kulorna, att jag skulle åkt till Nybro sur och utan ett urinprov och vetskapen om att få göra om hela proceduren återigen. Men icke. Vi hann inte hälla upp kulorna förrän hon kom inspringande, satte sig och var klar. Vilket flyt!

Klockan elva hoppade vi in i mammas bil och begav oss mot Nybro. Vi hann en ganska bra bit innan vi upptäckte att urinprovet låg hemma. Fan med! Jag lovade att bjuda på fika så mamma vände bilen. Jag sprang upp och hämtade provet, skrattade åt att vi faktiskt inte kan ha sånt flyt utan lite otur i det hela. Sprang ner till bilen och började färden på nytt. Vi hann lika långt igen och då frågade brorsan om vi inte hade glömt något mer. Mamma inflikade att hon minsann inte tänker vända en gång till, med ett skratt såklart. Vad gör Liam? Kräks som en hel fontän! Hela han, hela jag och hela jävla baksätet är nerkräkt. Brorsan sitter tryckt mot det halvöppna fönstret, hulkar som en barnunge och konstaterar att Liam druckit mjölk och ätit ostsmörgåsar till frukost. Mamma suckar och vänder bilen. Ännu en gång.

Det blir en hemmadag istället. Eller en hemmahelg, får man väl säga. Liam ligger i sin säng och tittar på Alice i Underlandet. Dock ovanligt pigg för att ha maginfluensa så kanske kräks han inte mer nu. Hoppas kan man ju, och nu har vi ju ändå haft nog med otur för resten av veckan!

5 kommentarer:

Veronica - mamma till tre prinsar sa...

Vi har sett tre.. vilka är dem sista två??
Dem är SÅ BRA!!

Vanilla sa...

Meeen vilken otur! Och stackars Liam! Och fy för att göra rent bilar på kräk...

Hoppas att resten av helgen blir bra!

STOR kram

En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma sa...

Neeeej! Hoppas att det "bara" var lite kräk efter kräksjukan och att den inte är tillbaka .....
Kram

Anonym sa...

Aj då :(
/Kryis kram

Veronica - mamma till tre prinsar sa...

Hoppas de är ok med Liam nu.. att de "bara" var en gång!
Vi har sett dem tre första som du skrev... sedan såg jag på telia boxen att de fanns breaking down 1 =)
Ska troligen se den ikväll!
Kram

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam