onsdag 10 september 2014

Möte med Electrolux Home

Global-Kök-Citykök-Stad vit högblank-Stad-vid-högblank-6

Idag var det äntligen dags att få ett hembesök av köksdesignern Henrik på Electrolux Home i Kalmar. Barnen fick snällt följa med mormor så vi kunde prata och planera ostört. Ett väldigt kul och inspirerande möte med idésprutan Henrik, riktigt härlig kille som nu har fått en ganska bra bild av hur vi vill ha det i vårt nya kök. Ska bli riktigt spännande att få se hans 3D-ritning imorgon!

Vi har bläddrat fram och tillbaka i katalogen och på hemsidan. Finns ju så mycket snyggt men vi kommer köra på den röda tråden som går genom huset; svart, vitt, rena linjer och kontraster. Vita luckor och vitt kakel, mörkt golv, svarta bänkskivor och vitvaror. Och lådor. En helvetes massa rymliga lådor nertill.

“Mamma-mamma-mamma, har vi fått ett nytt kök nu? Är det fint nu?” var det första Liam frågade när de kom tillbaka efter mötet. Nja, riktigt så fort går det inte med en köksrenovering.

6 kommentarer:

Linda sa...

Vi är också i full gång med köksplanering, så kul men ack vad mycket att tänka på..! :)

Livet på Citronodlingen sa...

Ah, nytt kok ar ju helt underbart! Vi fick nytt nar vi gifte oss for 2 ar sen. Lador ar bra, ju fler desto battre :)

Anonym sa...

Hihi - Underbara Liam :)
Så roligt att planera kök/Kram

Elin - Livat på torpet sa...

Helt underbar vinst! Och ni är så värd den :) Ska bli kul sen att se hur köket blir :)
Kram

Beatrice, mamma till Robin och Jennifer sa...

Det ska bli riktigt kul att få se köket sen när det är klart :)

Sara - Ensamstående mamma sa...

Åh jisses, så himla roligt alltså! Ska bli spännande och roligt att se bild på köket sen :)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam