tisdag 2 september 2014

Finputsning och fotboll

IMG_7569

Här har städats och röjts hela förmiddagen, så gott det går med två små virvelvindar i alla fall. Bort med somrigt limegrönt och in med höstmurrigt plommonlila. Och en helsikes massa ljuslyktor. Skönt att ha det lite städat inför helgens kalas.

Efter en välbehövlig dusch begav jag mig äntligen till Mia på New Style för närmare tre timmars trimning av mitt skatbo till hår. Klippte en bra bit på längden, klippte upp håret och slingades i mörkbrunt och ljust. Och sen experimenterade hon lite med och gjorde stora härliga lockar. Och färgade brynen. Hela paketet och jag blev kanonnöjd!

Klockan fem mötte jag upp resten av familjen på Ekevallen för höstens första fotbollsträning. Dock började det redan förra veckan men var väldigt dåligt informerat. En lapp på dagis/fritids/affären istället för ett facebookinlägg en vecka innan hade varit lite bättre kanske. Alla har inte facebook och man missar ju lätt ett inlägg i mängden. Men men, nu var vi i alla fall på plats och Liam tyckte det var jätteroligt, som alltid. Nomi spexade med Nikita och Orlando under tiden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint :)
Ja,jag håller med dig en lapp på dagis/fritids/affären istället för ett facebookinlägg hade vart bra/Kram

Livet på Citronodlingen sa...

Härligt med en liten make over, skulle jag också behöva :)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam