söndag 24 augusti 2014

Våran söndag

IMG_7444

Redo att åka och träffa morbror!

Under dagen var jag och barnen ute igen och röjde. Barnen cyklade och spelade fotboll medans jag rensade stenplattorna och klippte häckarna på framsidan. Var i ett riktigt skönt flow och hade gärna gett mig på de stora på sidorna med men duschen kallade. Kanske hinner lite under förmiddagen i morgon, om det nu är uppehåll då.

I eftermiddag kom min brorsa hem efter flera månaders jobb på Öland. Vi hade inte träffat honom på tio veckor, inte sen vi hälsade på under midsommarveckan. Skönt att ha honom hemma igen och det firade vi med god middag hos gammelmormor och Arne, hela familjen samlad. Mormor hade lagat allas favorit; dansk fläskstek och till efterrätt blev det äppel- och blåbärspaj med vaniljsås.

Barnen har dragit sig tillbaka, sambon har kört till jobbet och jag har soffa och tv helt för mig själv. Ska ta med mig datorn in i sovrummet och krypa ner i sängen med en bra film, tänkte jag. Och imorgon, mina små älskade barn, tar jag gärna den där goa sovmorgonen som lyst med sin frånvaro under hela helgen, tack!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt foto på sötingarna & så skoj att fått träffa morbror :)
Hoppas du får liiite sussmorgon imor'n/Kram

Simon sa...

Inte riktigt allas favorit va? puss

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam