torsdag 14 augusti 2014

Lite LEDIGT!

IMG_6786

Idag lovade jag mig själv att vara helt ledig. Tackat ja till allt jag kommit över och jobbat varje dag, men man måste få lite andrum med och bara få vara hemma med barnen. Så idag har vi haft ledigt och gjort vad som fallit oss in. Förmiddagen spenderades i pyjamasarna och efter att Simon vaknat tog vi en cykeltur till affären. Under tiden Nomi och pappa lagade middag cyklade Liam och jag vidare till Eve för att hälsa på lite också.

Liam och jag kom för en stund sedan hem från simskolan, näst sista lektionen för på lördag är det avslutning. Idag vågade Liam doppa huvudet för första gången och simma igenom en ring under vatten. Trodde jag aldrig, han är lite feg när det kommer till vatten i ögonen. Efter lektionen stannade André och jag kvar med ungarna som ville fortsätta att bada tills det stängde.

Igår var jag förresten på en jobbintervju på Smedsgård i Alstermo, där mina goda vän Sara jobbar. Fick ett vikariat på 85% under minst fyra veckor. Kände att jag inte riktigt kunde tacka nej till det då det tydligen brukar vara stiltje efter semestern på min nuvarande arbetsplats. Vad jag har hört i alla fall och ett vikariat kan dom inte erbjuda mig ännu. I bästa fall kanske jag skulle få ihop halvtid på timmar, så då är ju 85% på schema mycket bättre. Ska bli spännande och kul att få prova på ett nytt ställe, få lite mer erfarenhet och lära mig ännu mer. Och så kan jag ju jobba extra här i Kosta när jag känner att jag vill och orkar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ah...Doppa huvudet bravo Liam :)
Sååå fina cyklister hihi /Kram på Er!

Beatrice, mamma till Robin och Jennifer sa...

Toppen med ett vikariat ju, mycket bättre än att gå på timmar när man inte vet från dag till dag hur man ska jobba :)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam