torsdag 15 augusti 2013

Oväntat besök

IMG_9691

Gick och la mig alldeles för sent igår, måste försöka ändra på det innan förskolan drar igång nästa vecka. Men det var väl kanske tur för just när jag höll på att somna hörde jag att konstigt kraffsande ljud. Som att en hund stod vid ytterdörren och ville komma in. Jag gick ut och satte mig i vardagsrummet för att försöka lokalisera ljudet och fick då se att gardinen gungade lite härligt mysko. Tände taklampan och får se en mus klättra uppför gardinen. Öh? Eftersom sambon jobbar natt och inte skulle komma hem förrän vid sex fick jag göra en provisorisk musfälla så han kunde ta ut den när han kom hem. Fick fatt i ett “ljushus” som jag fyllde med tex mex-ost. Ja, precis. Tänka straight klockan halv tre på natten är inte lätt. La lite ost utanför också så han skulle gå in och bli fångad. Men när han satt en bit ifrån och åt tänkte jag försöka få fast honom med ett durkslag. Ja, ni hör ju. Tänka straight. Men stackarn blev rädd och smet ut genom fönstret, antagligen samma håll som han kom in. Hur han sedan tog sig ner två våningar har jag ingen aning om, men skönt att kunna gå och lägga sig i ett musfritt hem.

Under dagen, när Nomi sov middag och pojkarna hämtade bilen på verkstan, passade jag på att städa. Kändes skönt efter vårt oväntade besök under natten. Hyrevärden ville ha bilder till lägenhetsannonsen så slog två flugor i en smäll; städa som en tokfjunte och fota alla rummen.

Här hemma har vi precis fått i oss middag och barnen röjer på golvet med miljarder legobitar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hua för en musling hihi bra tankar där du :)
Smart att fota åt mäklaren samtidigt som du städat/Kram Annmi

Anonym sa...

Oj,Hyresvärden ska det ju vara ;)
"sorry" Agnes!

Sara - Ensamstående mamma sa...

Jag är inte rädd för möss, men skulle jag hitta en mus inomhus så skulle jag nog bli livrädd och få lite smått panik ;)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam