lördag 3 augusti 2013

Förberedelser

20130803_164610[1]

Den tjugosjätte augusti fyller jag tjugosex bast. Men istället för att fira det mitt i renovering och flytt blir det lite kalas imorgon istället. Bättre att ta det nu innan vi bor i bara flyttlådor.

Inför kalaset har vi haft städning på schemat under dagen. Alldeles för varmt för att städa egentligen men vad gör man. Efteråt tog vi välbehövliga duschar och åkte sedan in till Växjö för att äta middag på Zack’s. Helskönt ställe helt i femtiotalsstil med bra musik, jukebox och cool inredning. Riktigt kul när matställen har något extra och maten var helt okej också!

Sen var det då dags att införskaffa allt till kalaset imorgon, storhandling på Citygross med andra ord. Gick ganska smärtfritt tills vi kom till kassan. Slutnotan gick på över 3000 spänn. Göra hemmagjord potatissallad, exotisk bricka med olika kött kan verkligen inte kosta så mycket. Gubben slängde ett öga på kvittot och upptäckte att kassörskan tagit 1 895 spänn för en jävla melon. WHÅÅÅÅT liksom?! Tur han såg det och vi kunde säga till direkt!

Här hemma är det nu soffhäng som gäller och vi ska även slänga på en film. Bara va. Bara päsa. Gött!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sååå mysigt..
/Kramar Annmi

Sara - Ensamstående mamma sa...

Men jäklarns, det var en dyr melon ;P

Livet på Citronodlingen sa...

Hoppsan, en melon värd sin vikt i guld nästan ;)

Camilla sa...

Jag är ganska dålig på att kolla kvittot när jag handlar mat... Men hart man inte handlat så mycket så reagerar man ju på 3000 kr =) Hoppas det blir ett trevligt kalas och grattis i förskott =) Kram!

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam