onsdag 1 januari 2014

Gott Nytt 2014!

I år bestämde vi oss för att ta ett lugnt nyårsfirande hemma, och så blev det. Barnens mormor kom hit och vi hjälptes åt med maten; fondue med massa smarriga tillbehör. Efterrätten tog vi i soffan under Bingolotto, fruktsallad med glass och hemmagjord chokladsås blev det.

Runt klockan tio, när mormor gett sig av hem, orkade inte lillskruttan mer firande och somnade gott i sin säng. Vi andra satt med legobygge, lite snacks och filmen Narnia i väntan på tolvslaget.

Liam har varje år varit livrädd för raketerna. Men i år stod han beredd på trappen och tittade på alla fina fyrverkerier. Tror dock att de roliga tomteblossen hjälpte till också, annars hade det kanske inte varit lika skoj!

IMG_4011IMG_3999IMG_4003IMG_4024IMG_4045IMG_4028IMG_4036IMG_4034IMG_4058IMG_4089IMG_4083IMG_4095

7 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Vi tog det också väldigt lugnt och var hemma strax efter 10. Ingen i familjen var vaken vid tolvslaget ;)

Anonym sa...

Spå mysigt ...

•°*”˜˜”*°•.¸☆ ★ ☆¸.•°*”˜˜”*°•.¸☆
╔╗╔╦══╦═╦═╦╗╔╗ ★ ★
║╚╝║══║═║═║╚╝║ ☆¸.•°*”
║╔╗║╔╗║╔╣╔╩╗╔╝ ★
╚╝╚╩╝╚╩╝╚╝═╚╝ ♡¥☆
NEW YEAR ☆ 2014!

/Puss & Kram Annmi

Anonym sa...

God fortsättning till er!

www.mammatea.se

Elin - Livat på torpet sa...

vilka härliga bilder!
Och GOTT NYTT ÅR på er <3
Kram

Elina sa...

Så mysig nyårsafton, det är så smidigt att vara hemma :) Saga har alltid varit livrädd för smällare och raketer och även i år, trots sina hörselkåpor men tomtebloss ska inhandlas till nästa år. Kram!

Beatrice, mamma till Robin och Jennifer sa...

Så mysig nyårsafton, här var det också riktigt lugnt :)

Mizca sa...

Hej! Jag har en Award på bloggen åt dig :) Ifall du vill ta emot.. Trevlig afton!

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam