onsdag 22 augusti 2012

Jordnötskakor

IMG_8778ny

Ännu en kaka till söndagens 25-årskalas är färdig och nerfryst. Dessa
jordnötskakor (eller “snickers” som en del säger) är mina absoluta favoritkakor. Totalt livsfarliga.

Ingredienser

2 dl socker • 4 dl ljus sirap
2 burkar jordnötssmör (Skippy) • 10 dl rice crispies
2 tsk vaniljsocker • 200 g ljus blockchoklad
200 g mörk blockchoklad

Tillagning

Smält socker, sirap och jordnötssmör i en kastrull, får ej kokas. Häll sedan i ricecrispies och vaniljsocker och
blanda runt. Bred ut på en långpanna med smörpapper och låt stelna lite. Smält blockchoklad att pensla (jag
använde
en slickepott) på kakan. Låt stelna, skär i bitar och förvara sedan i frysen!

7 kommentarer:

Anonym sa...

**Mumms**
/Kram ♥......

Veronica - mamma till tre prinsar sa...

Detta såg farligt gott ut ;) =P

En fråga: Skulle du kunna tänka dig att hjälpa mig med bloggdesign?

Emma sa...

ooooh, du får inte lägga upp sådana smaskiga bilder! GUD vad sugen ja blev:P

Kim sa...

Det där receptet ska testas i helgen!

Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen sa...

Vad underbart gott det lät!

Pappan Anders sa...

De där är farligt goda :-) Jordnötskakor kan vara totalt livsfarliga på olika sätt.
Ha De!

Sara - Ensamstående mamma sa...

Så gott det ser ut :)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam