söndag 12 augusti 2012

Blöjfritt!

Det här med att få Liam bli blöjfri har ju varit lite si och så. Han har alltid varit jätteduktig med att gå på pottan, det har aldrig varit några problem alls. Det är istället jag och gubben det varit problem med för vi har varit så otroligt lata och bekväma och aldrig riktigt tagit tag i träningen ordentligt. Det är ju så man skäms tammetusan.

Men när sambon åkte till Göteborg förrförra helgen gav jag mig fasen på att han skulle bli blöjfri en gång för alla. Och det har han varit i två veckor nu. Han har inte använt blöja en enda gång, förutom på natten. Han har varit så duktig! I fredagskväll när han skulle lägga sig provade vi även att låta honom sova utan blöja och det gick hur bra som helst det också! Simon väckte honom mitt i natten och tog honom till toaletten, han kissade och la sig igen. När Nomi väckte mig på lördagmorgonen hörde ju hur någon tassade bort till badrummet, kissade och sen gick in och satte sig i sin säng och läste bok. Så två nätter i rad har han sovit utan blöja och vaknat i en torr säng. Underbart!

Det som vi dock har problem med är det här med kalsonger. Så fort han får på sig ett par tror han att det är en blöja och så händer det en olycka. Så de senaste två veckorna har han varit utan kalsonger helt och bara haft byxor på sig. Tänkte att det vore bra om han vande sig vid att vara utan blöja helt först innan vi ger oss på kalsongeriet. Någon gång måste det ju funka!

8 kommentarer:

Martina sa...

Jag tror det är smart att ha det så, för kalsonger under byxorna är ju faktiskt ingenting livsviktigt heller haha

Beatrice sa...

Åhh va härligt! Robin sover fortfarande med blöja, men han har börjat prata om att han vill sova utan så vi borde prova på det. Latheten som kommer fram här också ;)

Anonym sa...

Men såå redig kille :)
/Kram

Anonym sa...

härligt att de funkar så bra... har du provat med boxer? sitter ju inte alls åt som vanliga kalsonger gör?! lycka till

Anonym sa...

Hejsan goa Agnes...
Du behöver inte publicera denna kommentaren,men...Jag chansar att du läser oftare här än mail ;) Min Design trasslar igen :( Har mailat till dig/Kram

Veronica - mamma till tre prinsar sa...

Heja Liam.. Theo har varit blöjfri på dagen i en månad nu =) Så stolt! Inatt är de första gången utan blöja... får se hur det går. Han har vart torr på nätterna ett tag så hoppas de ska funka!

Louise sa...

så duktig Liam är!!

Emma - Mamma till Viggo -09 & Melker -11. sa...

Viggo var likadan, så fort han fick å sig kalsonger så glömde han bort sig och trodde att det var en blöja, så ibland körde vi byxlös helt ett tag då vi bara var hemma, sen sprang han runt i bara kalsonger, sen både kalsong och byxa... Det vände ju en dag helt här hemma, första dagen på sommarlovet så började han gå på pottan hela tiden och ville helt plötsligt sova utan blöja och det gick kanon! Nu är Viggo helt blöjfri, FAST han ber om en blöja när han ska bajsa... Antar att det är en trygghet, såklart får han en blöja då, ibland har vi låtit han testa bajsa på toan eller pottan utan resultat sedan ber han om en blöja och då funkar det direkt... Ska bli intressant och se hur det blir på dagis sedan då han börjar om en vecka....

Hoppas det funkar bra att köra byxa utan kalsong :) Hejja Liam!

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam