söndag 26 augusti 2012

25 år

Idag är man plötsligt ett år äldre. Tjugofem bast.

Under gårdagen firades födelsedagen i goda vänners lag. Tommy, Thessan, Sara, Oscar, Eve, Tommy, Nicke och Adde kom vid fem-tiden och då vankades det presentöppning, kräftskiva, musik, spel, skratt, pilsner, dans och tequila! Framåt midnatt fortsatte vi ner till folkan där KIF hade 100-årsjubileum. Ännu mera dans, öl och skratt alltså!

Idag vaknade man upp med skallavärk och ont i lungorna (råkade bolma i mig ett paket cigaretter..) men det lindrades en aning av frukost och present jag fick på sängen av min gubbe! Sen satte det igång här hemma, barnen kom hem från mormor, det städades och plockades, maten lagades och vi gjorde oss i ordning. Klockan fyra kom sedan gästerna med massa presenter och blommor. Det bjöds på pastasallad med kyckling och currysås och till efterrätt blev det kaffe, toscatårta, kärleksmums, jordnötskakor och hasselnötsbakelser.

Så nog är man lite sliten nu. Och då var det ju bra att båda barnen somnade snällt tidigt ikväll så man får pusta ut lite. Gubbstackarn har åkt för en natt på fabriken så jag har sällskap av brorsan som min mamma och Liam hämtade hem från Öland igår. Vi kollar på film och bara päser, precis vad jag behövde.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stort ***GRATTIS*** till 25-år/Kraaaaaaaam

Louise sa...

Grattis!!!

Ingrid - Mamma till Zelda sa...

Låter som ett jättehärligt firande! Stort grattis i efterskott! :D Kram, Ingrid

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam