fredag 10 oktober 2014

Hos oss ikväll

Idag körde jag ett riktigt gliiidarpass mellan 7-12, fast sen jobbade jag över till 16. Men det gjorde inte så mycket, tur man har ett roligt och trivsamt jobb. Och så kom jag ju hem till ett dukat bord, smarrig flygande jakob som Simon lagat.

Ikväll spelar gubben innebandy. Barnen och jag tittar på Astrid Lindgren-filmer, äter popcorn och myser i soffan. Får Nomi bestämma är det Pippi Långstrump som gäller. Helst dygnet runt sju dagar i veckan. Ungen är tokig i Pippi. Hetaste samtalsämnet här hemma just nu. Men ikväll lyckades jag övertala henne att titta lite på Emil i Lönneberga istället!

IMG_8288IMG_8295IMG_8328IMG_8310

3 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Ah, flygande jakob var langesedan jag at, det ar ju jattegott!

Anonym sa...

Mysig filmkväll med dina godingar :)
/Kram på Er!

Fia sa...

Komma hem till dukat bord tackar man ju inte nej till =)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam