söndag 7 oktober 2012

Nomis dop

Nomis dopdag är nu snart förbi och hon har fått en riktigt fin och minnesvärd dag!

Gudstjänsten började klockan ett i Ekeberga Kyrka med Thomas som präst. Nomi var snäll hela tiden, lite gnäll då och då men jag tycker hon skötte sig riktigt bra. Gudmor Evelina och gudfar Tobias också förstås, glad att vi valde just dom!
Liam satt i knät på pappa och bläddrade i psalmboken, han var så himla duktig och snäll. Han fick även hjälpa pappa hälla upp vattnet i dopskålen och även tända Nomis dopljus!

Efteråt blev det lite mat i Sockenstugan. Vi bjöd på exotisk planka med potatissallad och till efterrätt blev det kaffe och ljuvliga tårtor som barnens faster bakat. Superfina och riktigt goda! Alla barnen lekte så fint hela tiden och Liam var alldeles röd och rosig om kinderna, han hade jätteroligt med kompisarna Veronica, Orlando, Alex och Felix!

TACK till alla som kom och delade Nomis dopdag tillsammans med oss och för alla underbara presenter hon fick! Ni är guld! ♥

IMG_2210IMG_2231IMG_2232IMG_3084IMG_2242IMG_2256IMG_3108IMG_3108IMG_3154IMG_3167IMG_3177IMG_3172IMG_3266IMG_3273IMG_3258IMG_3198IMG_3231IMG_3195IMG_3227IMG_3355IMG_3277IMG_3412IMG_3414IMG_3402IMG_3281IMG_3285IMG_3370IMG_3308IMG_3367IMG_3146IMG_3147IMG_3150IMG_3144

6 kommentarer:

Anonym sa...

~ Underbart Dop ~
/Kram på ER från mig ♥.....

Alfva - nu även med Barnprylsbloggen sa...

Så vackert! Men exotisk planka har jag nog inte alls hört talas om innan. Lät ju mumsigt!

Melissas Prinsar sa...

så fina bilder du bjuder på!
jag skickade ett mail till dig igår kväll =)
kram

Veronica - mamma till tre prinsar sa...

Massa fina bilder =)

Evelina sa...

Jag fyller ju år snart...det enda jag önskar mej är en utskriven bild på mej o nomi. Underbara prinsessa!<3

Lilli Nyfiken - Småbarnsmama! sa...

Vi sitter och planerar dop här med, fast här blir det smörgåstårta... Vi äter det aldrig annars om vi inte själva anordnar något och det var typ 1½ sedan då vi flyttade haha... Var ni många?

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam