tisdag 2 juli 2013

Feber och myror i brallan…

IMG_7069

Här hemma sover resten av familjen, bara jag som är vaken än. Men jag har ju sällskap, kan man säga. I lektältet bredvid soffan ligger en liten fisunge och snarkar sött. Han skulle inte sova i sängen i natt så vi bäddade i tältet och gjorde det mysigt med hans gosedjur och nattlampa. Får bara hoppas han inte blir helt skräckslagen om han vaknar i natt och undrar vart han är…

Nomi fick alvedon innan hon nattades. Det var väldigt klängigt och grinigt i förmiddags. Jag skulle helst sitta på golvet med henne hela tiden eller ha henne i famnen. Efter att hon sovit middag var hon alldeles kokhet av feber, så antagligen är det nya bissingar på gång igen.

Det har inte blivit så jättemycket gjort idag annars. Det har ösregnat, Nomi har som sagt varit hängig och Liam har varit helt tvärtom, miljoner myror i brallan. Under tiden sambon lagade middag passade jag på att ta med honom ut när det var uppehåll, så han fick cykla av sig!

5 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Stackars Nomi... Här har vi Loppan som är jätterisig... Ingen feber, men snorig och hostig och antagligen ont i halsen...

Anonym sa...

Mysigt att ZzZzz i tältet hihi...
Naw..lilla söta Nomi hoppas det är bättre idag/Kramar Annmi

Beatrice, en nybliven tvåbarnsmamma sa...

Hoppas hon kryar på sig!
Hehe hur gick det för Liam att sova i tältet då?

Hanna sa...

Aw, vilken söt tröja hon ha på sej. Vilket märke är de? :-)

Agnes sa...

Svar till Hanna:
Ja, visst är den söt? Det är Ej Sikke Lej och kommer från Babello.se!

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam