fredag 19 juli 2013

Beemoo Duovagn från Jollyroom

Jag och min familj har fått den stora äran att prova på Beemoo Duovagn i samarbete med Jollyroom. Att få den chansen precis nu när när sommaren är här och det blir mycket fart och fläng, känns mycket passande.

För det första är jag positivt överraskad och glad att vi vågade prova ett nytt barnvagnsmärke. Vi är annars ganska inkörda på ett annat som vi känner oss nöjda och “safe” med. Så att testa något helt nytt så här är himla kul.

Som jag skrivit tidigare var vagnen väldigt enkel att sätta ihop. Inga svordomar i sikte som annars brukar hagla när sambon ska montera något. I en handvändning var vagnen redo att användas, och som vi använt den sen. Den har hängt med till stan och på promenader otaliga gånger. Den är smidig och praktisk att ha med sig vart man än ska. När vi annars behöver ha med oss vagn i bilen så är det ju en hel industri att få in allt i bagaget, speciellt om man behöver ha med sig packning och inte bara vagn. Och då har vi ändå en ganska stor kombi. Men vår Beemoo tar ytterst lite plats och fälls upp och ner snabbt.

Den är inte bara smidig, den är ju snygg också. Är så nöjd att jag valde den bruna, älskar’en! Hela designen är genomtänkt och följsam. Varukorgens storlek och lättillgänglighet är ett rejält plus, en stor rymlig korg att förvara filt, våtservetter, shoppingkassar, jackor och annat är ett måste. Suffletten är också något jag gärna vill lyfta fram, den är otroligt praktisk. Man kan själv välja hur mycket den ska skydda beroende på väder och vind. Antingen om man vill ha den ute med solkeps eller kan man drar ner dragkedjan mitt på och viola! blir den ännu längre och kan vinklas så långt ner som till handtagsbågen. Förutom smarta fickor på sidorna av suffletten har den också två titthål som man kan rulla upp, den ena med plast och den andra med myggnät.

Vagnens många fördelar:

  • Snygg och genomtänkt design
  • Praktisk footsack ingår som skyddar mot vind och regn
  • Handtag med skumkänsla som kan förlängas
  • 5-punktssele
  • Rygg som går att fälla när barnet sover (inte helt fullt liggläge)
  • Reglerbart fotstöd
  • Stor sufflett med titthål, fickor och solkeps
  • Stor, rymlig och lättåtkomlig varukorg
  • Smarta hjul som gör det enkelt att svänga
  • Fälls ihop enkelt och smidigt
  • Tar lite plats och väger ytterst lite

IMG_7432IMG_7433IMG_7460IMG_7437IMG_7443IMG_7450IMG_7446IMG_7435IMG_7449

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fin Duovagn & foto :)
/Kramar Annmi i Hjosolen

Anonym sa...

Är sittdelen vändbar? har du mått på sittdelen på vagnen? Är intresserad av mått på fotbräda, ryggstödet, djup och bred på sittdel. Sittdelen i ligglägge mått. Ser ut som en väldigt fin vagn. Letar vagn till min blivande ettåring som hon kan ha tills hon är ca 3½är. Fungerar den vagnen då tror du?

Anonym sa...

Kan du inte berätta lite mer om vagnen. Skramlar den? Hur är den nu efter att du/ni ha använt den ett tag, fortfarande nöjda? Hur är den att köra i olika väglag? Letar nämligen efter en vagn till min ettåring. Så vore tacksam för svar :)

Agnes sa...

Svar till Anonym:
Skicka gärna ett mejl till mig, enklare och snabbare att ta det via mejl. Så ska jag försöka svara på dina frågor och funderingar:)

agneslauedberg@hotmail.se

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam