onsdag 11 februari 2009

» slemmisen

Kom precis hem efter shoppingrunda i Nybro med Anna-stirr-och-virrpanna. Kikade lite på Jysk efter en babyfilt och amningskudde med Nalle Puh på som jag sett att dom haft. Men nepp, dom var slut. Typiskt. Kollade lite på Lindex med men vi har ju redan handlat allt i klädväg så det fick bli en baby-mössa till. Har redan två men är rädd att den ena är för liten och den andra för stor. Bäst att vara på den säkra sidan.

Vaknade vid 4 i morse av att det liksom bubblade till "downstairs" om man säger så då va. Satte mig upp i sängen och tänkte att nu jävlar, nu går vattnet! Vaggade iväg i all hast till toaletten för att se vad det var frågan om. Visade sig att slemproppen hade gått. Det var någon vit-gul-grön alien-geggamojja som hade ploppat ut. Mysigt! Vaggade tillbaka till sängen för att få lite mer sömn men vaknade igen klockan 8 av att det kom ännu mer.
Har läst lite på olika sidor nu att det kan komma lite då och då ett par dagar i sträck. På en del går slemproppen flera veckor innan och på andra kommer vattnet bara timmar efter.
Det riktigt tindrade i ögonen på Simon när jag berättade för honom. Att man kan få en vuxen karl till att mjukna så över en slempropp. Han är väl lika trött som jag att bara gå och vänta och vänta antagligen.

1 kommentarer:

Malin sa...

*Hihi* Spännande värre med en liten slempropp på villovägar ;) Hoppas det snart är dags för dig så du slipper vänta för länge. Ska bli intressant att se vem, du eller Karin, som föder först. Jag förstår precis varför du inte är nervös inför förlossningen, det var inte jag heller första gången. Bara nyfiken.
Massa lycka till till er! Jag följer dig genom att snoka här. Vi hörs! /Malin från föräldragruppen

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam