söndag 21 april 2013

Söndagspäsa

När Nomi vaknat efter sin middagslur tidigare i eftermiddags åkte vi till min mamma på fika i Lessebo. Hon ville “låna” och rå om Liam i natt och det passar ju bra då han är ledig imorgon. Plus att han inte kan säga nej till mormor, det är alldeles för roligt att ha sleepovers hos henne!

Så nu är det bara jag, gubben och Nomi hemma. Vi ska snart äta en riktigt god middag, inbakad fläskfilé med klyftisar och kantarellsås, och sen söndagspäsa hela kvällen innan gubben åker till jobbet för ett nattpass.

IMG_0090IMG_0079IMG_0063IMG_0082IMG_0088IMG_0077

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oooo,så mysigt med mormormysZzZZzz & så goa foto på sötnosarna :)
Mmmm mumms låter ju inte helt fel med inbakad fläskfilé,klyftpotatisar & härlig kantarellsås/Kram Annmi

Anonym sa...

Päsa, det var något nytt. Jag gissar att det betyder slappa???

Agnes sa...

Svar till Anonym:
Exakt, småländska för slappa :)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam