måndag 1 april 2013

Påskmiddag i Skruv (sen får det fan va bra…)

Igår när gubben skulle få igång motorcykeln med hjälp av en styck bil och ett par startkablar slutade det med att både motorcykel och bil vägrade starta. Så när vi idag var bjudna till påskmiddag hos min morfar med fru var det en ren jäkla tur att macken hade bilbatteri i lager, och till kampanjpris dessutom. Så vi kom iväg trots allt.

Jag skrev ju häromdagen att vi är de enda i landet som inte äter traditionell påskmat, men där var jag lite snabb. Morfar och Lucia bjöd på ett riktigt påskbord med allt som hör till. Och kaffe med hundra sorters kakor till efterrätt.

Här hemma har vi en liten Nomi som kryper runt på golvet och resten ligger mätta och trötta i soffan och tittar på Råttatouille. Några fler knop blir det nog inte idag!

IMG_8465IMG_8508IMG_8522IMG_8536IMG_8519IMG_8456

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi...Sötis Nomi då/Puss på kinden :)

mamma jakeline sa...

Åh vilken sötnos! Är rosetten något hemmagjort eller fint spänne som går att hitta i någon affär? Har letat efter liknande till lillfisan här hemma... ;)

förresten så har jag en överraskning till dig i min blogg. :)

Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma sa...

Oh så söt. Vart har du köpt hennes klänning/tunika? Den var jätte fin.

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam