lördag 31 januari 2009

Babysitter

Söte Göte sicken dag det var igår. Fick ett ryck och åkte till Ikea där vi handlade massa nödvändiga och inte fullt så nödvändiga prylar.
När vi kom hem var det dags att sitta barnvakt åt lille Alvin så att hans mamma och pappa kunde få lite tid för sig själva.
Gick mycket bättre än jag trodde faktiskt. Var lite orolig över blöjbyten och matning men det gick ju galant! Fast blöjbytena var ju en riktig upplevelse om man kan uttrycka det så. Simon och jag, två amatörer vid ett skötbord. Det slutar i alla fall med att Alvin helt enkelt sprutade ner hela min mage med bajs och jag skrattade så jag kissade ner mig. Som sagt, en riktig upplevelse som han ska få bli påmind om de närmaste 18 åren.







Nu sitter man här halvnaken, nyduschad och håret åt alla jävla håll och kanter. Kanske börjar bli dags att häva på sig lite kläder och göra det sista innan mormors 66-årskalajs börjar!

0 kommentarer:

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam