söndag 25 januari 2009

» sicken helg

Gissa om Agnes är trött denna gråa helvetes-söndag eller? Jag är inte van vid sånt häringa hulligung alls nu för tiden.

Fredagen urartade ju åt helt fel håll sen efter att jag hade hämtat lillebror i Kosta. Simon ringde precis när vi klivit innanför dörren och ville att jag skulle hämta dom i bowlinghallen. Väl hemma igen med tre fyllos fick Tommy för sig att vi skulle åka till Kosta på fest och han visste precis hur han skulle göra för att få med oss. Han och Niklas kidnappade helt enkelt lillebror. Jaha, det var ju bara att hoppa in i bilen och köra dit. Igen. Kvällen fortsatte med dansbands-nostalgi på högsta volym i residens a la Tommy. Var man inte redan hörselskadad så blev man. Det blev ett jäkla farande mellan Doncan, glasskolefest, Doncan igen och sen - finally - fick vi åka hem till Broakulla igen. Jisses. En höggravid och hörselskadad (ofrivillig) fyllechaffis är inte att leka med efter en sån kväll.


Igår var det dags för Simons kalas också. Klockan 15 blev det smörgåstårta och hela baletten. Är så himla glad att Anna hann friskna till så dom också kunde komma. Glad om någon blev ju såklart mamma som äntligen fick träffa lille Alvin. Knappt att stackars Anna och Chrille fick tillbaka honom. Tur jag har ett litet barnbarn i magen till henne annars hade det blivit ett jäkla tjat resten av året.



Idag har vi inte gjort ett skit. Slöade i soffan framför repris efter repris tills det var dags att åka till hunddagiset och hämta hem våra pojkar. Saknat dom jättemycket och så skönt att ha dom hemma igen. Snart blir det en sväng till Emmaboda efter ett par pizzor. Har nog inte käkat pizza på tre månader eller något så det ska bli riktigt mumsigt. Pallar fan inte ställa mig framför spisen ikväll. Usch.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var ju skönt att DU slapp stå framför spisen ikväll älskling ;)

Agnes sa...

Okej okej, skrev fel. Det var meningen att det skulle stå: "Orkar fan inte titta på när Simon står vid spisen ikväll". Nöjd?;)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam