onsdag 9 oktober 2013

Förra årets pumpa

IMG_5149

När brukar ni pyssla inför Halloween? Skära pumpor och så där? Jag är alltid så ivrig och vill göra allt direkt, men istället försöker jag hålla på mig och då blir det nästan i sista minuten istället. Men nu börjar det väl bli dags snart tycker jag. Imorgon är det tre veckor kvar till Halloween så jag får väl lägga band på mig lite, lite till.

Förra året gjorde vi en Musse Pigg-pumpa, det var Liam som valde motivet. I år vet jag inte vad det blir, kanske bara vanliga traditionella. Två stycken blir det i alla fall, som brorsan fick med sig hem från Ölands Skördefest och som ska stå ute på trappen och lysa om kvällarna.

Aaah, jag älskar hösten. Mysiga, underbara höst.

4 kommentarer:

Amandas jul sa...

Superläcker! Vi köper inte pumpor alls, tråkigt men sant :)

Sara - Ensamstående mamma sa...

Vilken rolig pumpa! Jag har nog aldrig petat i en pumpa ens haha.. :P

Anonym sa...

Denna Mussepumpa är sååå fin & visst minns jag <3
Oooo..Älskar oxå Hösten!!

/Kramar Annmi

Beatrice, mamma till Robin och Jennifer sa...

Så fin ju! :)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam