tisdag 2 december 2014

Förmiddag för mig själv

Idag har det hänt en hel del i vårt kök. Överskåpen åkte upp, underskåpen likaså samt att det fixades och trixades med bänkskivorna. Så kul att se skillnaden dag för dag!

Barnen gick på dagis mellan 9-14 vilket de börjat göra igen tisdagar, onsdagar och torsdagar. Om jag inte blir inringd såklart för då går de efter våra jobbtider. Vi har varit väldigt noga med att barnen minsann inte ska vara på dagis om någon av oss inte jobbar på dagarna, då ska de såklart vara hemma. Men nu när jag jobbar så obekväma tider och Simon jobbar skift kan det gå över en vecka mellan gångerna de går på dagis, just för att vi varit noga med att ha dom hemma. I och med Liams talsvårighet är det viktigt för honom att få det här sociala han får med kompisar och fröknar, kunna vara med och öva med de andra barnen och lära sig massa nytt. Så vi har nu, i samarbete med rektorn och logopeden, kommit fram till att båda barnen ska få gå de där 15 timmarna i veckan som när jag var arbetssökande. Men om jag får mycket jobb vissa veckor och det blir långa dagar får vi såklart själva bestämma att det ska vara hemma med oss när jag/vi väl är lediga. Vi ska i alla fall prova på detta nu i några veckor och se om det funkar!

Kändes rätt konstigt idag att barnen gick på dagis och jag var hemma. Vad skulle jag bara lägga mina fem ensamma timmar på? Jag är ju aldrig ensam någonsin?! Det blev en dejt med Eve och Bella, O’boy och massa skitsnack tjejer emellan! Och därefter ville mamma att jag skulle komma upp till Outleten och fika med henne och Lasse. Så jag kan säga att de där fem timmarna flög iväg och barnen blev glada när vi alla tre kom för att hämta på dagis.

Under kvällen tog jag ett kvällspass igen, rätt skönt att komma hemifrån när det ser ut som det gör här hemma. Simon och barnen har under tiden varit på Liams fotbollsträning och myst hemma med julkalendern och lucköppningar.

Nu är det dags att sova, två heldagar på jobbet med tidiga morgnar väntar innan det blir helg!

1 kommentarer:

Michaela sa...

Å vad kul med nytt kök, det skulle jag också vilja ha men vi hyr så det är bara att glömma.

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam