fredag 14 november 2008

» fyllechaffis

Snart ska jag vara fyllechaffis åt lillebror - igen! Jag ska kräva honom på flera timmars barnpassning framöver, det kan han skriva upp.
Antingen ska jag hämta honom i Lessebo kl 01:00 eller kl 03:00 beroende på vilken buss från Växjö han tar. Får hoppas han har lite vett och tar 00:15-bussen så jag slipper gå och lägga mig vid fyra i natt. Förhoppningsvis så är Anna pigg nog att följa med mig, så trist att köra själv i mörker och regn ju.

Har varit på fucking Arbetsförmedlingen idag. Blev så suuuur. Dom vill att jag ska börja praktisera på miljöstationen (av alla jävla ställen) nästa måndag i sex månader. Jag ska föda barn om tre månader så det kan dom ju glömma. Så förbannat trist.
Jag hade kunnat börja praktisera redan i augusti efter jobbet på Kosta Boda istället för att gå hemma i nästan fyra månader utan jobb och sen vara hemma under julen i tre månader innan förlossningen. Men nej, nu ska jag vagga mig dit varje dag och behöva jobba åtta timmar om dagen för en jävla skitlön på knappt 8000 i månaden. Det är ju inte klokt. Jag älskar att jobba, det är inte det, men jag mår ju piss varje dag. Får inte behålla maten, kräks på alla möjliga otajmade tider och ställen lite överallt och ingenstans. Hur trevligt är det på en skala? Dom sa iallafall att om jag inte orkar eller mår dåligt så skulle jag prata med min barnmorska Pia så kan hon ordna en sjukskrivning. Det finns hopp ändå, tack och lov! Ska försöka jobba i en 3-4 veckor så får vi se sen.

Hade sett fram emot att få vara hemma under första advent och pynta och baka med Anna. Förbannade jävla skit också.

0 kommentarer:

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam